Daugelis pirkėjų net nesvarsto galimybės pirkti prekes be garantinio aptarnavimo, nes tai suteikia galimybę neturėti rūpesčių dėl finansų, kuomet sugenda prekė. Šiuo metu galimas ne tik gamintojo garantijos turėjimas, bet ir garantijos pratęsimas. Ką reikia apie tai žinoti kiekvienam pirkėju?
Kiekvienas pirkėjas turi žinoti, kad yra dviejų rūšių garantija pirkiniams. Pirmajai priskiriama gamintojo suteikiama garantija. Lietuvoje ši garantija yra 2 metų. Ir antrajai – papildoma garantija. Ji suteikiama tiems pirkėjams, kurie papildomai sumoka už pirkinio garantija. Dar ji gali būti vadinama pratęsta garantija. Šios papildomos garantijos terminas nustatomas individualiai, priklausomai nuo garantijos suteikimo įmonės.
Ką dar svarbaus turi žinoti kiekvienas pirkėjas? Deja, bet kartais prekės sugenda. Gerai, jei tai įvyko garantinio aptarnavimo metu ir pirkėjui nereikia rūpintis išlaidomis tenkančiomis remontui ar keitimui sugadintos prekės į naują prekę. Ne visi pirkėjai žino, bet, jeigu prekė garantinio aptarnavimo metu sugedo, tai visas laikotarpis, kiek ji buvo remontuojama ir dėl to pirkėjas negalėjo ja naudotis, turi būti pratęsiamas. Apie tikslias sąlygas reikia skaityti sutartyje.
Ne visi pirkėjai žino ar jiems būtina pratęsti garantiją. Tai svarbus klausimas į kurį atsakymo nėra. Tiksliau nėra vienareikšmio atsakymo, kuris būtų teigiamas arba neigiamas. Kiekvienu atveju reikia individualiai įvertinti situaciją ir savo norus. Kai kuriems pirkėjams pakanka pagrindinės garantijos ir jie nenori papildomai mokėti už papildomą garantiją. Kiti nori jaustis saugiai kuo ilgesnį laikotarpį, tai jiems toks garantijos pratęsimas yra labai reikalingas. Reikia gerai pagalvoti, kas jums svarbu? Taip pat reikia gerai paskaičiuoti ar apsimoka pratęsti garantiją. Kai kuriais atvejais, pavyzdžiui, perkant brangų pirkinį, kuris numatoma, kad ilgai bus naudojamas, tai norisi kuo ilgiau turėti garantiją. Dažniausiai garantiją pratęsia buitiniams prietaisams ar namų technikai, o nedideliems daiktams, kurie nedaug kainuoja, nepratęsia. Kiekvienas atvejis yra labai individualus ir pirkėjas pats turi galvoti, kas jam naudinga, o kas nenaudinga ar maža tikimybė, kad suges.
Planuojamos išlaidos pirkiniui ne visuomet būna gerai apgalvotos. Kartais taupoma ir perkamos prekės pigiau, bet be gamintojo garantijos suteikimo. Tokiais atvejais dažnai pirkėjai nusivilia tokiomis pigesnėmis prekėmis, nes sugedus joms tenka patiems mokėti už jų remontą arba pirkti naujas prekes. Kad taip nenutiktų, reikia pirkti prekes tik su garantija, o esant galimybei pratęsti ją ilgesniam laikotarpiui.